HTML

Leírás

Képregényekkel és a képregények világával foglalkozó blogom. Kellemes időtöltést!

Utolsó kommentek

  • Imre Stolcz: @codexe: Szia érdekelnének ha még megvannak milyen képregények vannak a birtokodba :) 06 70 543 80 22 (2018.04.23. 17:47) Mennyit is ér egy képregény?
  • codexe: Tele vagyok képregényekkel. 1991-ből 1992-ből és tovább. 7-8 évesen kezdtem venni őket, de nagyon útba vannak már. Bosszú angyalai, Pókember, Superman (vagy Superman & Batman), X-Men, Spawn, Cu... (2018.02.04. 16:09) Mennyit is ér egy képregény?
  • doggfather: @com-x90: igazán nincs mit! (2014.01.12. 15:24) Star Wars Omnibus: Wild Space Vol.1 (TPB)
  • com-x90: @doggfather: Köszönöm szépen, hogy szóltál, sajnos mostanában, mióta dolgozom, nincs időm a blogra, amint azt észre is vettétek, de igyekszem majd tenni ellene valamit és időt szánni rá. Még egyszer... (2014.01.09. 17:52) Star Wars Omnibus: Wild Space Vol.1 (TPB)
  • doggfather: ha nem írsz semmit a blog.hu le fogja tiltani/törölni a blogod! (2014.01.08. 18:54) Star Wars Omnibus: Wild Space Vol.1 (TPB)
  • Utolsó 20

Friss topikok

Címkék

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Sorozatajánló röviden

com-x90 2013.01.31. 15:30

Valahogy mindig is bajban voltam az újonnan indult sorozatokkal, már ami a kezdeti megítélésüket illeti. Persze normálisan nem is lehet megítélni így egy sorozatot, pár szám alapján meg sehogy sem, de azért a kezdeti benyomások igenis számítanak. Mostani ajánlómban két, meglehetősen frissen indított sorozatot mutatnék be, illetve a személyes, kezdeti benyomásom alapján bírálnám őket. Az első a Marvel újonnan, 2012 végén indított Fantastic Four képregénye. Eddig 3 szám jelent meg belőle, így tehát komoly értékelést ne várjatok. Egy azonban biztos, nekem személy szerint nem jött be.2012fantasticfour1.jpgLehet, hogy a klasszikus sztorik égtek bele a retinámba, de eddig nem taglózott le a sorozat. A sztori szerint Reed Richards karja megsérül egy dinoszaurusszal folytatott küzdelemben, ami mint később kiderül, további nem várt fordulatokhoz vezet, ugyanis a kivizsgálás során hősünk rájön, hogy sejtjei kezdenek elpusztulni. Hogy a gyógymód után járjon, rábeszéli a „családot”, hogy újonnan épített időgépével más világokat, univerzumokat is látogassanak meg, s amíg ők távol vannak, kerítsenek maguk helyett egy helyettest, aki vigyáz a Földre helyettük is. A sztori egyelőre ennyi, számomra elég erőltetettnek hat, s bár a rajzok hozzák az elvárhatót, ezen kívül semmi különös. Nem így az IDW által feltámasztott Judge Dredd sorozat, ami számomra az idei év egyik vitathatatlanul legnagyobb meglepetése. Gondolom mindenki látta már a 2012-es Dredd 3D című, meglehetősen középszerűre sikeredett reboot-ot. Kövezzetek meg, de nálam még mindig a Stallone-féle Dredd bíró viszi a pálmát, s bár nem korszakalkotó mű, azért az a bizonyos atmoszféra, ami a Dredd bíró képregények olvasásakor szinte átüt az oldalakról, nos, mindez fellelhető benne. Joseph Dredd tehát mind a mozivásznon, mind a képregények lapjain visszatért, s ez utóbbiban rendesen büntet is.judgedredd20121.jpgHabár eddig ezen sorozatból is csupán 3 szám jelent meg, ezekben ott van a brutalitás, a jól összerakott, élvezetes sztorik és hát persze a kíméletlen, pókerarcú, törvénytisztelő Dredd. Ennél több nem is kell. A Fantastic Four-al, ha tehetitek, tegyetek egy próbát, valószínűleg jómagam is elolvasgatom majd a 10. számig, bár csodát nem várok. Az IDW által újjáélesztett Dredd-et viszont mindenkinek tiszta szívből ajánlom, aki egy könnyedebb, szórakoztató sci-fi sorozatra vágyik. A közeljövőben egy hosszabb értekezést is tervezek a Judge Dredd: The Complete Case Files című 17 kötetre rugó gyűjteményes kiadványról. Csak győzzem elolvasni…

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicomx.blog.hu/api/trackback/id/tr565055115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.31. 18:51:44

Az első vagy aki a régi Dredd-et csípi jobban, mint az újat.

Akárhol olvastam, beszélgettem a filmekről.

com-x90 2013.01.31. 20:16:16

@doggfather: Tényleg? Azt hittem, ez az általános vélekedés. A reboot krtikáit olvasva szinte minden filmes portál kivétel nélkül a földbe döngölte. Én nem vagyok olyan szigorú vele, de erősen közepes alkotásnak tartom. Számomra a legzavaróbb az volt az egész film kapcsán, hogy gyakorlatilag semmilyen háttérinformációt nem kapsz a helyzetről. Van egy távoli felvétel a mega-városokról és kész. Dredd és a szőke csajszi odamennek és mindenkit szitává lőnek, majd távoznak. Ennyi. A Stallone-féle filmben viszont ügyeltek a részletekre is, látjuk a várost, robotokat, jövőbeli járműveket, a kihalt pusztaságot. Ezek a momentumok teljesebbé, a lehetőségekhez mérten mintegy hitelesebbé teszik a filmet. A 2012-es verzióban ugyanezt nem éreztem és 2 nap múlva már nem emlékeztem gyakorlatilag semmire. A főgonoszról már nem is beszélve: a régiben Dredd gonosz klónja Rico mozgatta a szálakat, az újban pedig egy kiégett prosti, akitől minden férfi retteg, mert valakinek egyszer leharapta a férfiasságát. Számomra ez utóbbi inkább nevetségesnek hat. Ezeket is figyelembe véve a Stallone-féle Dredd messze lekörözi az újat. Legalábbis szerintem.

Amcuk 2013.02.01. 10:49:54

Valóban én is a legtöbb helyen pozitív kritikát olvastam a '12-es Dreddről. Szerintem remek film volt, bár ha sokan elődjét ismerve másra számítottak így csalódniuk kellet. Meg is bukott a pénztáraknál, amit nagyon sajnálok, hisz elvileg trilógiának szánták, és ez az elsö inkább egy -kissé rendhagyó-karakterbemutató volt. Meglehetősen tökös film lett (a Die Hard ra emlékeztetett a sztori). A Stallonéset csak az új után néztem meg de az is tetszett mert rosszabbra számítottam:). Mindesetre ennek ennek a filmek köszönhetően kezdtem el érdeklődni a karakter iránt.
Amúgy honnan szerzed be, illetve hogy tudod elolvasni ezeket a comixokat?

com-x90 2013.02.02. 10:38:55

@Amcuk: Főként digitális kiadványokat olvasok. Ajánlom a YAC Reader nevezetű programot, mely cbr.,cbz. formátumot olvas, ilyen formátumban rengeteg képregény fellelhető.

fdave 2013.02.05. 12:29:01

A Fantastic Four nekem speciel tetszett, három számot olvastam én is belőle. Nem vagyok fanatikus FF-rajongó, de mindig is egy ilyen sorozatot vártam, és végre megkaptam. Régebben mindig volt valami, ami nem ANNYIRA tetszett (Millar, vagy Hickman legutóbbi változata), ez viszont tökéletesen egybevág az elvárásaimmal: könnyed családi kaland az űrben (vagy hát dimenziókon át).
Dreddhez viszont nem tudok hozzászólni. :)

com-x90 2013.02.05. 12:42:06

@fdave: Kitűnően megfogalmaztad, valóban a könnyed jelző illik leginkább az új FF-re. Én is szeretem az ilyesféle sorozatokat, de számomra ez már vállalhatatlanul könnyed. Persze biztos van, aki megtalálja benne a számítását, mint ahogy te is, és nicns is ezzel semmiféle probléma, hiszen ahány ember, annyi stílus. Nekem erőltetettnek és túlontúl szájbarágósnak tűnik. Mindenesetre kap tőlem még egy esélyt a sorozat, a 10. rész után eldöntöm, hogy érdemes-e továbbra is nyomon követni.
süti beállítások módosítása